Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Όταν η λογιστική βαφτίζεται παιδαγωγική...




       Συναδέλφισσα/συνάδελφε,
η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακολουθώντας πιστά τη φιλοσοφία και τις κατευθυντήριες γραμμές που επιβάλλει το Κεφάλαιο (ΕΕ, ΟΟΣΑ) στην εκπαίδευση, αποδομεί σταθερά και μεθοδικά το δημόσιο σχολείο. Στόχος αυτών των κατευθύνσεων είναι η δημιουργία ενός ακόμα πιο ταξικού σχολείου (τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο για ¨λίγους και εκλεκτούς¨), που θα λειτουργεί με όρους επιχείρησης (αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση σχολείων, δυσμενείς και εξουθενωτικοί εργασιακοί όροι εκπαιδευτικών) και θα παρέχει  στη μεγάλη μάζα των μαθητών μια φτηνή εκπαίδευση δεξιοτήτων, αποσκοπώντας στην κατασκευή ενός κατακερματισμένου, χωρίς σφαιρική μόρφωση, ιστορική αντίληψη και κοινωνική συνείδηση,  μεταμοντέρνου, φθηνού, ευέλικτου εργατικού δυναμικού, που θα ζει αφασικά, χωρίς φωνή και δικαιώματα. 
Η εικόνα της ¨επιστροφής στην κανονικότητα¨ που προσπάθησε να παρουσιάσει η κυβέρνηση στην αρχή της σχολικής χρονιάς είναι πλασματική. Οι μηδενικοί διορισμοί για 7η συνεχή χρονιά και η δραματική μείωση στις προσλήψεις των αναπληρωτών οδήγησαν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε μία σειρά από μέτρα, που παρουσιάζονται μέσα από μια παραμορφωτική προπαγάνδα ως παιδαγωγικά ορθά, όμως στην πραγματικότητα υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο. Οι βεβιασμένες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, η κατάργηση των υπευθύνων εργαστηρίων, η κατάργηση της δίωρης υποστήριξης των ερευνητικών εργασιών από τους καθηγητές Πληροφορικής, η δημιουργία τμημάτων στα ξενόγλωσσα μαθήματα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας και η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού των ΓΕΛ έχουν ως μοναδικό στόχο να εξαφανιστούν τα πραγματικά κενά, να μειωθούν οι οργανικές θέσεις και να δημιουργηθούν τεχνητά πλεονάσματα. Τα έως τώρα μέτρα της κυβέρνησης έρχονται να ανταποκριθούν στην ανάγκη του Κεφαλαίου για κατάργηση του κοινωνικού κράτους και συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όποιος μιλάει στην παρούσα συγκυρία για τα ¨θετικά¨ των αλλαγών που επέφερε στην εκπαίδευση η  κυβέρνηση, στην πραγματικότητα προσφέρει υπηρεσίες στην πολιτική που μεθοδικά προωθεί  το ξεχαρβάλωμα του δημόσιου σχολείου. Αν κοιτάξουμε πίσω από τα φαινόμενα, θα αντιληφθούμε πως μια νοητή γραμμή, η λογική του νεοφιλελευθερισμού, ενώνει διαχρονικά τις πολιτικές της Διαμαντοπούλου, του Αρβανιτόπουλου και του Φίλη.
Με τις πρόσφατες αποφάσεις για το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε τομείς και ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας, αποδεικνύεται περίτρανα η λογιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για μία σκληρή νεοφιλελεύθερη αντίληψη που βάζει στο περιθώριο τον μαθητή και τις μορφωτικές του ανάγκες.
Στη Λευκάδα η κατάσταση είναι αρκετά κρίσιμη για το παρόν και το μέλλον του δημόσιου σχολείου. Έχουν ήδη κοπεί διάφορα ολιγομελή τμήματα σε μαθήματα επιλογής της Α΄ Λυκείου καθώς και ολιγομελές τμήμα στο εσπερινό ΕΠΑΛ. Στη Γ΄ τάξη του 2ου Γενικού Λυκείου δεν εγκρίθηκε η λειτουργία ολιγομελούς τμήματος γερμανικών τη στιγμή που δύο μαθητές θα εξεταστούν πανελλαδικά στο συγκεκριμένο μάθημα (!). Επιπλέον, στο Γυμνάσιο - Λ.Τ. Καρυάς δεν εγκρίθηκαν οι δύο ολιγομελείς ομάδες προσανατολισμού της Β΄ Λυκείου με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η ίδια η ύπαρξη του σχολείου.
Είναι προφανές πως η απόφαση του υπουργείου για τα ολιγομελή τμήματα θίγει βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση με όρους ισοτιμίας, δημιουργεί τεχνητές υπεραριθμίες και συντελεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτή η τακτική των περικοπών δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σύντομα σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολείων. Ο ξεριζωμός των παιδιών από το οικείο περιβάλλον τους και η δημιουργία απρόσωπων σχολικών μονάδων μεγάλου δυναμικού θα παρουσιαστούν εκ νέου ως παιδαγωγικά ορθές πρακτικές, ενώ στην πραγματικότητα είναι πρακτικές διάλυσης.
Συναδέλφισσα/συνάδελφε, μπροστά σ’ αυτή τη ζοφερή κατάσταση οφείλουμε να αντισταθούμε. Οι ανάγκες του λαού, της εργατικής τάξης και των παιδιών της είναι πάνω από τα κέρδη των μονοπωλίων! Πλούτος παράγεται αλλά τον καρπώνονται οι λίγοι. Μέσα από τους συλλογικούς μας αγώνες και την αφύπνιση του εργατικού κινήματος,  μπορούμε να βάλουμε φρένο στην ακραία αναδιανομή του κοινωνικού πλούτου υπερ του κεφαλαίου, που συντελείται με γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Ας  αφήσουμε στην άκρη την ηττοπάθεια. Μόνο η πάλη μας μπορεί να ανοίξει ρηγματώσεις ελπίδας στο σκληρό κέλυφος της μνημονικής πραγματικότητας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου