ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Τρεις σχεδόν μήνες μετά
την έναρξη των μαθημάτων, τα ΕΠΑ.Λ στοχοποιούνται για ακόμη μία φορά, αφού το
υπουργείο Παιδείας, με απόφαση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης κλείνει
πολλά ολιγομελή τμήματα και μετακινεί καθηγητές σε ΙΕΚ, τα οποία
ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν (!), για συμπλήρωση ωραρίου. Αξίζει
μάλιστα να σημειώσουμε ότι οι καθηγητές αυτοί, με απόφαση υπουργού, με απολύτως
δηλαδή αδιαφανή τρόπο, χωρίς ανάρτηση των κενών, χωρίς δήλωση προτίμησης, χωρίς
να τηρηθεί καμιά απολύτως διαδικασία υπηρεσιακών μεταβολών, καλούνται να
παρουσιαστούν στη νέα τους θέση αμέσως!
Καθυστερώντας η
Κυβέρνηση για μήνες να επαναπροσλάβει τους ευρισκόμενους σε διαθεσιμότητα
καθηγητές και να επανασυστήσει τους καταργημένους τομείς και ειδικότητες,
οδήγησε στο να λειτουργούν τα τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών, λόγω κυρίως της
δημιουργηθείσας ασάφειας. Αναγκάζει με αυτόν τον τρόπο τους μαθητές να εγκαταλείψουν
την ειδικότητα που επέλεξαν να ακολουθήσουν και να διαλέξουν κάποια άλλη από
αυτές που διαθέτει το σχολείο! Η μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων που αφορούν
κυρίως περιοχές απομακρυσμένες (Έβρος, Καβάλα, Ξάνθη, Δράμα, Κεφαλονιά, Αχαΐα
κλπ) είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει στην αύξηση της μαθητικής διαρροής, αφού
κάποιοι μαθητές θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το σχολείο!
Το ίδιο συμβαίνει και με
ολιγομελή τμήματα μαθημάτων επιλογής στα Γενικά Λύκεια και ξενόγλωσσα τμήματα
στα Γυμνάσια εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας
αντί να υπηρετεί το συνταγματικό του ρόλο, για την υπεράσπιση της δημόσιας και
δωρεάν Παιδείας, φαίνεται ότι για μια ακόμη φορά επιδίδεται σε κινήσεις
κατεδάφισης του Δημόσιου Σχολείου. Οι ανάγκες και οι αγωνίες των μαθητών και
των οικογενειών τους παρακάμπτονται και προωθούνται οι γνωστές καταδικασμένες
αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, που επιβαρύνουν περαιτέρω την εκπαιδευτική
διαδικασία μέσω νέων καταργήσεων και συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων,
οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση μεγάλου μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και
ιδιαιτέρως της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, υπηρετούν τις λεγόμενες «βέλτιστες
πρακτικές της Ε.Ε, της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και τις αξιολογήσεις δομών της
εκπαίδευσης» και εν τέλει με τη δραματική μείωση των δαπανών για την Παιδεία,
προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα σχολείο απρόσιτο στα φτωχά και μη προνομιούχα
λαϊκά στρώματα.
Ούτε οι μαθητές, ούτε οι
καθηγητές είναι αναλώσιμοι για να αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τρόπο.
Το Υπουργείο προχωρώντας
στην υλοποίηση αυτών των σχεδίων τα οποία αποτελούν προανάκρουσμα της πολιτικής
της κινητικότητας που θέλει να εφαρμόσει, θα βρει απέναντί του ολόκληρη την
εκπαιδευτική κοινότητα!
Αθήνα, 21/11/2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου